Dr hab. Magdalena Majdak

Autorka programu i kierownik merytoryczny studiów Kształcenie głosu i mowy oraz Przygotowanie do prowadzenia zajęć z emisji głosu na Uniwersytecie Humanistycznospołecznym SWPS w Warszawie. Nauczyciel emisji głosu, językoznawca, pracownik Instytutu Języka Polskiego Polskiej Akademii Nauk.

Ukończyła studia w zakresie filologii polskiej i słowiańskiej na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie obroniła z wyróżnieniem rozprawę doktorską z zakresu językoznawstwa („Słownik warszawski: koncepcja – realizacja – recepcja”, Warszawa 2008). Stopień doktora habilitowanego uzyskała na podstawie osiągnięcia naukowego „Głos –
wyraz, pojęcie, zjawisko”, w tym książki „Głos. Studium leksykograficzne” (Kraków 2019).
Absolwentka Podyplomowego Studium Emisji Głosu Uniwersytetu Warszawskiego oraz Państwowej Szkoły Muzycznej I i II st. w Warszawie (w klasie fortepianu i rytmiki na Wydziale Teoretyczno-Pedagogicznym).

Członkini Zarządu Głównego Towarzystwa Miłośników Języka Polskiego, Polskiego Towarzystwa Retorycznego oraz Zespołu Ortograficzno-Onomastycznego w Radzie Języka Polskiego przy Prezydium PAN. Przewodnicząca Koła Miłośników Żywego Słowa przy Oddziale Warszawskim TMJP.

Zagadnieniem głosu zajmuje się od wielu lat, poświęca mu działalność zarówno naukową, jak i popularyzatorską, a także dydaktyczną.

Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celu świadczenia usług oraz zbierania statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu. Więcej informacji cookies

Ustawienia plików cookie

Poniżej możesz wybrać, jakie rodzaje plików cookie akceptujesz na tej stronie. Kliknij przycisk „Zapisz ustawienia plików cookie”, aby zastosować swój wybór.

FunkcjonalnePliki niezbędne do prawidłowego funkcjonowania naszych stron. Pozwalają ulepszać treści, które udostępniamy w naszym serwisie.

AnalityczneDzięki tym plikom możemy poznać liczbę osób odwiedzających nasz serwis oraz sprawdzić sposób w jaki nasi goście poruszają się pomiędzy stronami.Dzięki temu możemy określić rodzaj najbardziej pożądanych treści i ulepszyć nasze strony oferując treści, których odwiedzający poszukują. Anonimowe dane demograficzne udostępniamy naszym partnerom.

Social mediaPliki te umożliwiają udostępnianie naszych treści za pomocą mediów społecznościowych (np. Facebook, Twitter). Nie kontrolujemy tych plików, ponieważ są one zapisywane przez konkretne platformy, z których korzystają osoby odwiedzające nasze strony.

ReklamaTe pliki umożliwiają nam tworzenie reklam lepiej dostosowanych do wymagań konkretnych osób, a z drugiej strony pozwalają na ograniczenie liczby tych reklam. Dzięki śledzeniu liczby kliknięć służą również do określenia skuteczności naszych reklam.

PozostałeNasza strona internetowa umieszcza pliki cookie stron trzecich z innych usług stron trzecich, które nie są analitycznymi, mediami społecznościowymi ani reklamami.